Akciğer Hastalıklarında Ozon Terapi

Ozon tedavisi aşağıdaki akciğer hastalıklarında araştırılmıştır:

• Astım
  • Ana hava yollarının ödem ve enflamasyonu (bronşit)
  • KOAH (Kronik Obstrüktif Akciğer hastalığı)
  • Akciğer kanseri
  • Akciğer enfeksiyonları (pnömoni/zatürre)

Astım, amfizem, KOAH, akciğer enfeksiyonları ve ARDS (Akut Solunum Sıkıntısı Sendromu) görülen bütün hastalıklarda akciğerde hava alışverişi bozulmuştur. Bu durum vücutta oksijen açlığına yol açar. Oksijen açlığı tehlikelidir çünkü vücudun dengesini hızla bozan maddeler üretilir ve tehlikeli zincir reaksiyonlar yaşamı tehdit eder.

Ozonterapi bu reaksiyonlarla çok yönlü savaşır:

• Ozon tedavisi vücudun antioksidan kapasitesini artırarak vücudun kronik oksijen açlığı koşullarına adapte olmasını ve sağlıklı çalışabilmesini sağlar.
  • Ozon vücutta nitrik oksit üretimini sağlamaktadır. Bu madde düz kasları rahatlatıcı etkisiyle bronş spazmını çözer, bronş daralmasını iyileştirir.
  • Ozon kasılmış damarları gevşetici etkisi ile akciğer- kalp arasındaki damarlarda oluşan yüksek kan basıncının azaltılmasında rol oynar, böylece kalp sağlığını korur, akciğer ödemini önler.
  • Ozonlanmış alyuvarların oksijen geçirgenliği ve esnekliklerinin artması sayesinde dokulara oksijen taşıma kapasiteleri de artar.
  • Ozon etkisiyle hemoglobinlerde meydana gelen olumlu değişiklikler sayesinde kanın taşıdığı oksijen miktarı arttığı gibi, dokulara bırakılan oksijen miktarı da artar ve böylece vücudun oksijen açlığı ortadan kalkar.

Ozonun Bağışıklığı Güçlendirici ve Akciğeri Koruyucu Etkileri Vardır

Ozon genel bağışıklığı ve ayrıca kronik bronşitte zayıflamış olan akciğer savunma sistemlerini güçlendirir. Tedavi sonucunda, bronşlarda ve kanda bağışıklık hücrelerinin sayısında artış olur.

Vücudun hastalık yapıcı etkenlere karşı özel olarak ürettiği antikorların oluşumunu uyarır.

Bronşlarda alerjik reaksiyonlar normale döner.

Ozon iyi bilinen antibakteriyel, antiviral etkileri ile enfeksiyon etkenlerini kontrol altına alır.

Ozon etkisinde artış gösteren interferon sentezi ile bağışıklık sisteminin virüslere karşı savunmasını güçlendirir.

KOAH tedavisinde ozon terapi ilaç tedavisinin etkisini artırır.

Akciğer tüberkülozunda ozon tedavisi tüberküloz basilinin günümüzde ilaçlara karşı gittikçe artmakta olan direncini zayıflatır, savunma sistemini güçlendirir, böylece tedaviyi kesinleştirir.

Temel uygulama kan yoluyla yapılır. Majör ya da minör kan terapisi veya ideal olarak, her ikisi birden uygulanır.

Major kan terapisinde 100-200 ml kan alınarak, kapalı sistemde (özel üretilmiş cam şişelerde) kanın içerisinden oksijen-ozon karışımı geçirilir, ve bu kan kısa süre içinde damara geri verilir. Minör kan terapisinde ise damardan alınan 3-5 ml kan enjektör içinde ozonlandıktan sonra bu kan kas içine enjekte edilir.

Ozon soluma yoluyla verilmez ama ozonid terapisi şeklinde soluma terapisi etkin bir yöntemdir ve solunum yollarının ozon etkisinden faydalanmasını sağladığı gibi akciğerlere zarar vermez.

Kolay ve etkili bir yöntem olması nedeniyle ‘Rektal İnsüflasyon’ da (anüsten sonbarsak yoluyla kana ozon gazı verilmesi) tedaviye eklenebilir. Vücudun bu bölgesinden emilen ozon hızla kana karışır.

BOEX (Deri yolu ile tüm vücut ozonlama) hem akciğerlerin yeterli solunum yapamadığı durumlarda derinin solunum fonksiyonundan daha fazla faydalanmak gerektiğinden, hem de toksin attırıcı özelliği nedeniyle tedaviye eklenebilir.

Tedavi Süresi:

• Hastalığın seyrine göre değişmekle birlikte genelde 6-12 haftalık kürler halinde yılda 1-2 kez tekrarlanarak uygulanır. İlk 6-12 haftalık kürden sonraki kür süreleri 4-6 hafta olabilir. Ozonlanan toplam kan miktarı kişinin sağlık durumuna, gereksinimlerine göre belirlenir.
  • Tedaviler bazı durumlarda her gün, çoğunlukla birkaç gün aralarla tekrarlanarak yapılır.
  • Ozon terapinin etkileri hızla kendini gösterir.

Ozon Terapi Uygulanan Akciğer Hastalıkları:

• Astım
  • Amfizem
  • Tüberküloz
  • Akut Bronşit
  • Kronik Bronşit
  • Pnömoni (zatürree), Covid-19’a bağlı pnömoni
  • Uzun süreli sigara tüketimine bağlı akciğer sorunları
  • ARDS=Akut Solunum Sıkıntısı Sendromu
  • KOAH (Akciğerde hava yollarını sıkıştıran hastalıklar)

Ozon akciğer hastalıkları ile aşağıdaki etkileriyle savaşır:

• Antioksidan kapasiteyi artırarak