Alerjik Hastalıklarda Ozon Tedavisi

Alerji Nedir?

Vücudun belli bir madde ile teması halinde hastalık belirtileri göstermesine alerji denir. Bu hastalık belirtileri temas eden organ ile sınırlı olabileceği gibi bir uzak organda da ortaya çıkabilir. Belirtiler temas anında derhal ortaya çıkabileceği gibi temasla ilişkisi kurulamayacak kadar uzun zaman sonra da ortaya çıkabilirler. Alerjiler ölümcül olabilir, kronik hastalıklara yol açabilir, sakat bırakabilirler.

Alerji Türleri Nelerdir?

• İlaç alerjileri
  • Besin alerjileri
  • Lateks alerjisi
  • Kedi alerjisi, köpek alerjisi
  • Böcek alerjisi
  • Güneş alerjisi
  • Polen alerjisi
  • Toz alerjisi
  • Küf mantarı alerjisi

Alerji Türleri Nelerdir?

Alerji Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kliniğimizde alerji tedavisi NAET yöntemi ile yapılmaktadır. Bu yöntemde modern, bilimsel teşhis yöntemleri ile alternatif tıp tedavi yöntemleri birlikte kullanılır.

Ozon Tedavisi Nasıl Yapılır?

Alerjik hastalıklarda ozon tedavisi alerjinin türüne göre uygulanır. Çoğu alerjik hastalıkta kan yolu ile veya rektal insüflasyon yöntemi ile tedavi yapılır. Kronik sinüzit, kronik burun akıntısı, baş ağrısı ile seyreden alerjilerde kulak yoluyla ozon tedavisi yapılarak sinüsler temizlenince küf mantarı vb sinüslere yerleşmiş mikroorganizmalardan kaynaklanan alerjik reaksiyonlar da son bulur.

Alerjilerin Altında Yatan Sebepler Nelerdir?

Alerjik hastalıklar esas olarak güçsüzleşmiş, dengesi bozulmuş bir bağışıklık sisteminden kaynaklanır. Bunun nedeni vücutta birikmiş toksinler olabilir, sindirim kanalında veya dokularda yaşayan parazitler olabilir, karaciğerde safra akışının bozulması olabilir veya vücutta devam eden viral enfeksiyonlar olabilir. Stres de alerjik reaksiyonlara sebep olabilir.

Ozon Tedavisinin Alerji Hastalıklarındaki Önemi?

Ozon tedavisi alerjilerin altında yatan tüm nedenlerin tedavisinde etkilidir. Vücudun toksinlerinden temizlenmesini sağlar, karaciğer hücrelerini arındırır, bağışıklığı güçlendirir ve dengeler, alerjik reaksiyonlardan ötürü hasar görmüş deri, mukozalar, akciğer gibi organları ve vücut dokularını onarır ve yeniler.

Alerji Olmamak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Alerjilerden korunmak için öncelikle bağışıklığımızı yüksek tutmalıyız. Genel olarak sağlıklı yaşam kurallarını benimseyerek, strese karşı önlemler alarak ve beslenme ile de bağışıklık sistemine destek olarak alerjik reaksiyonlarımızı hafifletebiliriz. Herhangi bir tedavi almadan alerjilerinizden kurtulmak istiyorsanız Dr. Nilgün Eröztürk’ten randevu alınız.

En çok Alerji Yapan Etkenler Nelerdir?

İnsan derisinde yaşayan mite denilen akarlar, ev tozunun içinde bulunan akarlar, kedi ve köpeklerin derisinde yaşayan dış parazitler, insana bulaşan barsak parazitleri, solunum veya gıda yoluyla alınan küf ve mantarlar, mayalar, insanda alerji yapan mikroorganizmalardır.

Alerji Yapan Kimyasallar Nelerdir?

Naftalin, deterjanlar, çamaşır suyu ve çeşitli temizlik kimyasalları, ilaçlar, matbaa mürekkebi, deri tabaklama maddeleri, deri ve kumaş boyaları, mobilya cilası, ahşap koruyucu maddeler, badana-boyalar vb temas süresine bağlı olarak sıklıkla alerji yaparlar.

Alerji Yapan Kimyasallar Nelerdir?

Metal Alerjileri Nelerdir?

En çok görülen alerjilerden biri de metal vb elementlere karşı gelişen alerjilerdir. Bunların önemli bir kısmı normalde vücutta hiç olmaması gereken ama bir şekilde vücutta birikmiş maddelerdir. Örneğin cıva, kadmiyum, nikel gibi.

Akciğer Hastalığı Belirtileri Nedir?

• Geçmeyen öksürük. Öksürük çok yaygındır.
  • Kilo kaybı
  • Halsizlik
  • Hırıltı
  • Enfeksiyonlar
  • Balgam
  • Kan tükürme

Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı Belirtileri

• Giderek artan artan nefes darlığı – ilk başta sadece egzersiz yaparken olabilir ve bazen geceleri nefes darlığı hissederek uyanabilirsiniz
  • Geçmeyen balgamlı inatçı bir göğüs öksürüğü
  • Sık akciğer enfeksiyonları
  • Geçmeyen hırıltı

daha az görülen diğer belirtiler:

• kilo kaybı
  • yorgunluk
  • ayak bileklerinde ödem
  • göğüs ağrısı ve kan tükürme – (genellikle enfeksiyon veya akciğer kanseri gibi durumlara işaret eder)

İnterstisyel Akciğer Hastalığı Nedir?

İnterstisyel Akciğer Hastalığı akciğer dokusunun kalınlaşıp sertleşmesi ile seyreder. Nefesle alınan oksijen kana geçemez.

İnterstisyel Akciğer Hastalığı Belirtileri Nelerdir?

En yaygın semptom nefes darlığıdır. Buna genellikle kuru öksürük, göğüste rahatsızlık hissi, yorgunluk ve bazen de kilo kaybı eşlik eder. Çoğu durumda, semptomlar ortaya çıkana kadar akciğer hasarı meydana gelmiştir, gecikmeden doktora başvurmanız önemlidir.

Kronik Akciğer Hastalığı Nedir?

• Nefes darlığı ve öksürükle seyreden akciğer hastalıklarına genel olarak kronik akciğer hastalığı denir. Tüm belirtiler:
  • Özellikle fiziksel aktiviteler sırasında nefes darlığı.
  • Hırıltı.
  • Göğüste sıkışma.
  • Berrak, beyaz, sarı veya yeşilimsi olabilen mukus (balgam) ile beraber kronik öksürük.
  • Sık solunum yolu enfeksiyonları.
  • Enerji eksikliği – Halsizlik.
  • İstenmeyen kilo kaybı (daha sonraki aşamalarda)
  • Ayak bileklerinde, ayaklarda veya bacaklarda şişme.

Kliniğimizde en çok uyguladığımız tedavilerden biri de alerji tedavileridir. Alerjik hastalıklarda tedavi yöntemlerimiz teşhis ve tedavi basamaklarından oluşmaktadır. Tedaviler teşhise göre belirlenir. Bazen alerjinin tespiti ile onu yaşamınızdan çıkarmanız halinde iyileşmeniz mümkün olabilir.

Bazı durumlarda alerjik olduğunuz madde ile teması sürdürmek zorundasınızdır. Bu durumda tedaviye başlanır. Ön planda toksin birikimi varsa önce toksinlerinizden arınmanız sağlanır Zayıflamış, güçsüz bir bağışıklık sisteminiz varsa bağışıklığınız güçlendirilir. Alerjik olduğunuz maddelere yönelik spesifik tedavi almanız gerekiyorsa NAET yöntemi ile tedavi planlaması yapılır.

Alerji tedavileriniz ozonterapi desteği ile sürdürülür.

Beslenme yönetimi ile desteklenen ozon tedavisi bazı durumlarda alerjik reaksiyonların tamamen kontrol altına alınmasına yetebilir. Hidrojen tedavisi bütün alerji tedavi programlarımızı destekleyerek hızlı sonuç almamızı sağlar.

Bütün tedaviler Dr. Nilgün Eröztürk tarafından uygulanır

Alerji Çeşitleri Nelerdir?

Alerjiler genelde canlı mikroorganizmalara karşı gelişir. Alerjiler sıklıkla kimyasal maddelere karşı da gelişir.

En Çok Görülen Besin Alerjileri Nelerdir?

Çağımızda besin alerjileri de önemli alerjiler arasında yer almaktadır. İnek sütü, yumurta ve buğday gluteni bunların arasında en çok görülenlerdir. Kırmızı et alerjileri de seyrek değildir.

Bir insanın neye alerjisi olur?

Bir insanın temas ettiği her şeye alerjisi olabilir. En çok, her gün yediği veya temas ettiği maddelere alerjisi olur.

En çok görülen alerji türleri nelerdir?

En çok görülen alerji türleri gıda alerjileridir. Bunların hemen ardından toz akarlarına ve polenlere karşı gelişen alerjiler gelir.

Alerjiler kronik obstrüktif akciğer hastalığına yol açar mı?

Kronik obstrüktif akciğer hastalığı (KOAH), nefes almayı zorlaştıran ilerleyici bir durumdur. Sigara içmek, alerjiler, alerjik astım, hava yolu hiperreaktivitesi (AHR) ve kronik obstrüktif akciğer hastalığının (KOAH) risk faktörleridir.