Bel Ağrıları

Bel Ağrısı omurganın lumbar omurları ve sakral omurlar hizasındaki ağrılara verilen isimdir.

Belin bitiminde bulunan sakroiliak eklem ağrıları da bel ağrısı yapar. Bel ağrılarında sorun bazen belde değil, sakroiliak eklemdedir.

Bel Ağrısı Neden Olur?

Bel ağrıları bel bölgesindeki birçok yapıdan veya komşu iç organlardan kaynaklanabilir.

Bel bölgesindeki yapılar şunlardır: Omurlar, bağlar, kaslar, fasyalar (kas kılıfları) ve fasyaların uzantısı olan tendonlar, omurlar arasındaki diskler, omurilik ve omurilikten çıkan sinirler

1. Omurları birbirine bağlayan bağların omurgayı iyi destekleyememesi

• Ağır kaldırma, düşme gibi sebeplerle meydana gelen bel incinmesi ve bel tutulması

• Postür (duruş) bozuklukları (eğilme yanlışları, oturma yanlışları, duruş bozuklukları)

• Omurga şekil bozuklukları

1. Sırt-bel kaslarının kronik kasılmaları, tendon hasarları

2. Omurlardaki dejeneratif değişiklikler, kırıklar, tümörler

1. Spondilolistezis (bel kayması)

2. Osteoporoz (kemik yoğunluğu azalması)

3. Disklerdeki travmatik değişiklikler

1. Disk fıtıklanması

2. Disk dejenerasyonu

4. Enfeksiyonlar, enflamasyonlar

1. Bel ve sakroiliak eklemden çıkan sinirlerin köklerinde enflamasyon

2. Omurilik enfeksiyonu

5. Karın bölgesindeki komşu organların hastalıkları

1. Böbrek ağrıları (enfeksiyon, taş)

2. Pelvis organlarının ağrıları (rahim, mesane)

Sakroiliak Ağrıların Sebebi Nedir?

Sakroiliak eklem aynı zamanda omuriliğin sonundan bir çok sinirin çıktığı yerdir. Siyatik sinirin de birçok lifi omuriliği buradan terk eder. Sinirden zengin bu bölge, sinir dokuya ilgisi yüksek olan herpes virüs ailesinden virüslerin viral faaliyetlerine sahne olur.

Sakroiliak bölgedeki yanıcı-batıcı ağrılar bacağa da vurur. Bacağın arka yüzünden topuklara değin ilerleyen ağrılar siyatik sinir enflamasyonundan kaynaklanır.

Bu ağrıların sebebi araştırılırken bel bölgesinde küçük de olsa bir fıtık bulunacak olursa sebep fıtık olarak düşünülür ancak ameliyat veya fizik tedavi fayda etmeyecektir.

Bu durum sadece ozon tedavisinden fayda görür.

Ozon, sakroiliak eklem ağrılarında eklem bölgesindeki sinir köklerine derin enjeksiyon tedavisi şeklinde uygulanır.

Bel Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel ağrılarında en etkili tedaviler şunlardır:

• Ozon tedavisi

• Proloterapi

• Biopunktur

• Frekans tedavisi

Akupunkturun Bel Ağrısına Olan Etkileri

Akupunktur tedavisi binlerce yıldan beri başarıyla uygulanan bir tedavidir. Batıda hızla yayılmasını sağlayan en önemli nedenlerden biri ağrılı iskelet sistemi hastalıklarında, bu arada bel ağrılarında çok etkili olmasıdır.

Sırtta bulunan biyoaktif noktalar ve bu noktaları birleştiren iletişim hatları kuyruksokumundan itibaren bütün sırtı tam omurga üzerinden boylu boyunca kat ederek başa doğru ilerler. Bu hatlar üzerinde çok sayıda biyoaktif nokta vardır ve aktifliğini kaybetmiş noktaların tekrar iletim yapabilir hale gelmesi ağrısız bir omurga ve bel için şarttır. Biyoaktif noktalar aynı zamanda iç organların da sağlıklı çalışmasında rol oynadıkları için ağrılı bir belin tedavi edilmesi beraberinde pek çok fayda getirir. Akupunktur ile vücut hücrelerinin birbirleriyle iletşimi doğal akışına kavuşur ve ağrılar ortadan kalkar.

Akupunktur endorfin salınımına yol açarak ağrıları giderir.

Hiçbir istenmeyen yan etkisi yoktur.

Boyun, sırt ve bel ağrılarında etkinliği kanıtlanmış bir tedavidir.

Kliniğimizde uygulanmaktadır.

Ozon Tedavisinin Bel Ağrısına Olan Etkileri

• Ozon tedavisi güçlü anti-enflamatuar ve antioksidan etkiler yaratır, ayrıca kan dolaşımını ve lenf dolaşımını iyileştirici etkilere sahiptir.

• Ozon beyinden endorfin salınımı başlatarak ağrı kesici etkiler gösterir.

• Bu nedenle bel ağrılarında kan yoluyla ozon tedavisi faydalıdır.

• Ozon ağrılı hastalıklarda ayrıca lokal enjeksiyonlar ile de uygulanır:

Paravertebral Ozon Enjeksiyonları

• Omurga boyunca her iki yana yapılan ozon enjeksiyonlarına denir
  • Kronik kasılmaya bağlı olarak oksijenasyonu azalmış dokularda ozon-oksijen karışımı ani bir rahatlama sağlar.
  • Ozon enjeksiyonlarına devam ettikçe kılcal dolaşım düzelir, doku beslenmesi iyileşir.
  • Ozonun, vücudun ağrı kesici molekülü olan endorfin salgılatıcı etkileri de ağrı giderilmesinde etkilidir.

Prolozon

Tendon ve bağların omurlara tutunma yerlerine yapılan ozon enjeksiyonları bu bölgelerdeki enflamasyonu hızla iyileştirir, bağları güçlendirir.

Bel ve sakroiliak eklemden çıkan sinirlerin köklerinde enflamasyon varsa bunun tek çözümü o bölgeye ozon enjeksiyonudur.

Enflamasyonların nedeni çoğunlukla sinir köklerindeki viral aktivitedir. Ozon antiviral ve antienflamatuar etkileriyle buradaki viral faaliyeti durdurur ve dokudaki yangıyı giderir.

Proloterapinin Bel Ağrısına Olan Etkileri

Travmalarda omurgayı destekleyen bağların ve omurlara tutunan tendonların zarar görmesi şiddetli bel ağrılarına yol açabilir.

Böyle bir durumda en uygun tedavi bağ ve tendonları kuvvetlendirmek olacaktır. Eklem bağları ve tendonlar proliferasyon süreci ile kuvvetlenir. Bu amaçla uygulanan terapiye proloterapi denir..

Proloterapi bir enjeksiyon tedavisidir. Enjeksiyonlar zedelenmiş bağ ve tendonların omurlara yapışma yerlerine yapılır. Her enjeksiyon seansını bir iyileşme süreci takip eder. Bağlar-tendonlar kuvvetlendikçe ağrılar ve varsa eşlik eden diğer belirtiler hafifleyerek ortadan kalkar.

Biopunktur Nedir?

Biopunktur spesifik biyolojik ilaçların enjeksiyonuna denir.

Biyopunktur, tedavisinde enjeksiyon için kullanılan maddeler kimyasal ilaçlar değil, biyolojik maddelerdir. Bunlara biyoterapötikler denir. Çoğunlukla homeopatik bazlı bileşiklerin bir kombinasyonudurlar.

Enjeksiyonlar akupunktur noktalarına, tetik noktalara veya ağrılı bölgelere yapılır.

Biyopunkturun öncülüğünü, 20 yılı aşkın bir süre çeşitli durum ve hastalıklarıtedavi etmek için bu tedaviyi uygulayan Doktor Jan Kersschot yapmıştır.

Biopunkturun Bel Ağrısına Olan Etkileri

Biyopunktur en çok kas ve eklem ağrısı, bel ağrısı vb. gibi fonksiyonel durumlar için kullanılır.

Ayrıca her türlü ortopedik problem için de yaygın olarak kullanılır. Bu nedenle sporla ilgili yaralanmalarda çok faydalıdır.

Biopunktur karışımları asla ağrı acı vermez. Bu bakımdan akupunkturdan farksızdır. Seansların süresi ise akupunktura nazaran çok daha kısadır.

Hasta açısından kolay ve zahmetsiz ancak çok etkili bir tedavidir.

Baş ağrılarında, boyun ve bacak-diz ağrılarında da uygulanır.

Ozon Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Ozon tedavisi güçlü anti-enflamatuar ve antioksidan etkilere sahiptir.

Kan dolaşımını iyileştirir, yeterince oksijen alamayan dokular daha iyi beslenmeye başlar. Bu nedenle oluşmuş kas ağrıları ozon tedavisi ile kısa sürede geçer.

Ozon hücre enerji üretimini artırır. Bu etkileriyle ozon, kronik yorgunluk, kronik ağrılar ve depresif duygudurumunu tedavinin hemen başlarında düzeltmeye başlar.

Ağrılı bölgelere ozon enjeksiyonu ağrıyı kısa sürede geçirir, kas kasılmalarını iyileştirir.

Ozon tedavisi ile hücresel detoks başlar, hücrelerde biriken ağır metal ve kimyasallar vücuttan atılır.

Ozon tedavisi alerjileri ve alerjik hastalıkları iyileştirir.

Bel ve sırt ağrısı neden olur?

Duruş bozuklukları ve ağır kaldırma, düşme gibi nedenlerden kaynaklanan travmalar bel ağrısının en sık görülen nedenleridir.

Bel ağrısına neden olan hastalıklar?

Omurilik ve omurilikten çıkan sinir iltihapları, kas tutulmaları, omurların osteoporoza bağlı çökme kırıkları, omurganın tümörleri, böbrek, mesane, rahim gibi komşu iç organlardaki hastalıklar bel bölgesinde ağrıya yol açarlar.

Bel ağrıları için birden çok yöntem uygulamaktayız:

Bazı bel ağrıları sadece kas tutulmasından kaynaklanır. Örneğin ters bir hareket yaptıktan, veya soğuğa maruz kaldıktan sonra ortaya çıkan ağrılarda sadece kas tutulması olabilir. Bu ağrılar sadece kupa tedavisi ile iyileşebilir. Akupunktur tedavisi sırasında da bel ve sırta kupa tedavileri uygulanması gerekebilir.

Bazı ağrılar eklem bağlarının zayıflamasından kaynaklanır. Böyle durumlarda tedaviye proloterapi de eklenebilir.

Ozon tedavisi sırt ve bel ağrılarını tek başına geçirebilir. Akupunktur ve diğer tedavilerle birlikte uygulandığında daha hızlı iyileşirsiniz.

Biopunktur mucizevi sonuçlar verebilen bir tedavidir. Çeşitli ağrılı hastalıkların tedavisinde uygularız.

Bütün ağrı tedavilerimiz iğnelerle yapılmaz. Kliniğimizde ayrıca yeşim, turmalin gibi doğal kristallerden oluşan sıcak yatak tedavisi de uygulamaktayız.

İğnesiz akupressür ile de ağrı tedavisi mümkündür. Akupunktur tedavisinde olduğu gibi, burada da aynı bioaktif noktalar tedavi edilir ancak bir farkla: İğne kullanmayız.

Ozon tedavisini vakum masaj cihazı ile deri yoluyla ve iğnesiz de yapabiliriz. Etkileri şaşırtıcıdır.

Hidrojen tedavisi de ağrılı hastalıklarda, spor yaralanmalarında etkilidir. Tedaviler ağrılı bölgeye deri yoluyla hidrojen vermek şeklinde yapılır. Hidrojen son derecede küçük bir molekül olduğu için deriden kolaylıkla geçer, ağrıları giderir.

Frekans tedavileri yirminci yüzyılın en çarpıcı etkiye sahip tedavilerinden biridir. Ağrılı hastalıklarda çok kullanırız. Tedavide ağrılı yerlere yerleştirilen pedler ile vücudunuza belli iyileştirici frekanslar verilir. Kolay ve zahmetsiz bir tedavidir. Kronik bel boyun ve sırt ağrılarında en az diğer yöntemler kadar etkilidir.