KBB Hastalıklarında Ozon

Kulak-Burun-Boğaz kliniklerine en çok başvuru nedeni enfeksiyon hastalıkları ve burun tıkanıklığıdır. Ozon tüm bu hastalıklarda ilk tercih olabilecek derecede tedavi başarısına sahiptir.

Ozon kulak-burun-boğaz hastalıklarında tek başına ya da klasik veya holistik tedavilerle birlikte aşağıdaki KBB hastalıklarında başarıyla uygulanır:

• Larenjit
  • Farenjit
  • Bademcik iltihabı
  • Sinüzit
  • Kronik nezle, kronik geniz akıntısı
  • Orta kulak iltihabı
  • Kulak zarı iltihabı
  • Dış kulak yolu iltihabı
  • Kulak çınlaması/uğultusu (Tinnitus)
  • Ani İşitme Kaybı
  • Vestibülo-koklear Sendrom (Vertigo+İşitme kaybı+Kulak çınlaması/uğultusu)
  • Meniere Hastalığı (Baş dönmesi+İşitme kaybı+Uğultu/çınlama+Kulakta dolgunluk hissi)

Ozon Terapi sinüzit tedavisinde uzun yıllardır uygulanmaktadır. Bu hastalıkta ozonun sadece kulak yolu ile verilmesi genellikle yeterli olur. Bazı durumlarda ilaveten burun yoluyla verilmesi de gerekebilir. Ozonun bu tedavi etkinliği hem bakteri-mantar öldürücü etkilerine, hem doku oksijenlenmesini arttırıcı etkilerine, hem de genel ve lokal bağışıklık arttırıcı etkilerine bağlıdır.

Sinüzit Tedavisinde Ozon

Yüz kemiklerinin içinde yer alan boşluklara sinüs, bu boşlukların iltihaplı bir sıvı ile dolması sonucunda meydana gelen hastalığa da sinüzit adı verilir. Sinüzitlerin nedeni büyük çoğunlukla mantarlar, nadiren de bakterilerdir. Bakteri ve mantarları öldürücü etkileri ile bilinen ozon sinüziti hiçbir yan etki göstermeksizin kısa sürede tedavi eder. Sinüzit tedavisinde ozon, kulak yoluyla verilir. İğne ya da benzeri bir alet kullanmaksızın ozonun normal bir akışla dış kulak yoluna verildiği uygulamalar herhangi bir rahatsızlık oluşturmaz, ozonun etkileri ilk seanstan itibaren kendini gösterir.

Kulak Yoluyla Ozon İnsüflasyonu

Tedavi seanslarında yeterli yoğunluktaki ozonun özel bir kulaklık yardımıyla yavaş bir salınım halinde birkaç günde bir günde 5 dakika süre ile verilmesi dış kulak yolunun çevresinde bulunan kemiklerin içine ozonun hızla işlemesini sağlar. Buradan tüm yüz ve kafa kemiklerine yayılan ozonun kendine has kokusu daha ilk saniyelerde kolaylıkla algılanabilir. Bu sırada ozon da sinüsleri tamamen doldurmuş olacaktır. Yapılan işleme Kulak İnsüflasyonu adı verilir.

Kulak yoluyla ozon insüflasyonu dış kulak yolu iltihabında, kulak zarı iltihabında, orta-kulak iltihabında (otitis media) ve sinüzitte yüksek oranda başarılı bulunmuştur. Kulak yoluyla verilen ozon tedaviden sonra uzun saatler boyunca kemik ve sinüslerde kalır, antimikrobik, antienflamatuar etkilerini göstermeye devam eder.

Burun Yoluyla Ozon İnsüflasyonu

Az miktarda ozonun kontrollü soluma sırasında burun boşluğuna şırınga edilmesi şeklinde uygulanır. Çoğunlukla kulaktan ozon insüflasyonu tedavisi yanı sıra uygulanır.

Tedavi Protokolü

Birkaç gün ara ile 3 ya da 5 seans çoğunlukla yeterli olur. Bu konuda yapılmış klinik araştırmalarda bu sürenin çoğunlukla yeterli olduğu görülmüştür.

Kulak insüflasyonu şeklinde verilen ozon herhangi bir lokal yan etkiye neden olmaz. Tedavi rahat ve komplikasyonsuzdur.

Kulak insüflasyonu ile verilen ozondan sonra şikayetler tekrarlamaz.

İşitme Kaybında Ozon Tedavisi

Bilimsel araştırmalarda, aşırı gürültü ile deney hayvanlarında oluşturulan koklea ve beyin dokularındaki hasarın ozon ile tedavisinin, beyin ve kokleada koruma sağlayan enzimatik ve enzimatik olmayan antioksidan kapasitesini arttırdığını göstermektedir Nasezadeh 2021.

Boğaz Hastalıklarında Ozonidler İle Ozon Terapi

Bitkisel yağlardan ozon geçirilmesi suretiyle elde edilen solüsyona ozonid adı verilir. Bu şekilde elde edilen serum ya da merhemler deri ya da mukozaların yara ve enflamatuar hastalıklarının başarı ile kullanılmaktadır. Ozon tonsillit, larenjit ve farenjit tedavisinde özel konsantrasyonlarda hazırlanmış ozonidler halinde başarıyla kullanılır.

Boğaz ve Alt Solunum Yolu Hastalıklarında Ozonid İnhalasyonu

Ozon solunmaya elverişli bir gaz değildir zira akciğerlere zarar verir. Ancak bitkisel yağlardan ozon geçirilmesiyle elde edilen gaz halindeki oksijen-ozonid karışımı rahatlıkla solunabilir ve bu yönteme akciğer hastalıklarının tedavisinde dahi başvurulabilir.

Ozonidlerin inhalasyon (soluma) tedavisi şeklinde verilmesi yutak, gırtlak, soluk borusu ve akciğer hava yollarının enfeksiyon ve enflamatuar hastalıklarında tek başına veya tedavilere ilaveten uygulanarak iyileşmeyi hızlandırır.

Dr. Nilgün Eröztürk – Her hakkı saklıdır