Akupunktur ve Kuru İğne

Akupunktur, latincede noktaya iğne batırmak anlamına gelen bir kelimedir. Bu iğnelerle ilaç verilmez. Bu nedenle batıda tekniğe “kuru iğne” de denilmiştir.

Akupunktur Nedir?

Akupunktur binlerce yıldan beri uygulanan bir tedavidir. Antik çağlardan itibaren Tibet manastırlarında, seçilmiş öğrencilere öğretilen, çok yönlü bir tedavi sanatı iken günümüzde iğne batırmaktan ibaret olduğu düşünülen bir tedavi olarak algılanmaktadır.

Oysa, bu tedavi sanatı hastalıkları iyileştirmek üzere aslında beslenmeyi de yönetir, ve bitkilerin şifalı güçlerinden de faydalanır. Bağırsak detoksu, karaciğer temizliği, böbrek yıkama, kaçınma diyetleri, kupa çekmek, hacamat, refleksoterapi, şiatsu masajı, hatta sülük tedavisi gibi teknikler de bu tedavi sanatının şifa yöntemlerinden sadece birkaç tanesidir.

Kuru İğne Nedir?

Kuru iğne tedavisinde ağrılı bölgelere ve tetik noktalara iğne batırılır. Bu sırada herhangi bir ilaç verilmemesi tekniğin kuru iğne adıyla anılmasına yol açmıştır. Akupunkturun batı tıbbına uyarlanmış şeklidir.

Ağrılı kas ve eklem hastalıklarında uygulanır.

sırt ağrısında akupunktur kuru iğne tetik nokta enjeksiyonu

Kuru İğne ve Akupunktur Arasında Ne Gibi Ortak Noktalar Vardır?

Akupunktur tedavilerinde son derecede ince ve esnek iğneler kullanılır. Bunlar bazen altın ya da gümüş olabilir.

Kuru iğne tedavilerinde ise esasen ilaç zerk etmek için imal edilmiş, normalde bir şırınga/enjektöre takılarak kullanılan şırınga ucu dediğimiz iğneler kullanılır. Kuru iğne tedavilerinde bu iğneler şırınga kullanılmadan ve hiçbir ilaç zerk etmeden batırılır.

kuru iğne ağrı tedavisi akupunktur

Akupunktur tedavileri her yaşta uygulanabilir

Kuru iğne tedavileri ise sadece yetişkinlere uygulanabilir.

Kuru İğne tedavileri ağrılı kas tutulmalarında ve eklem ağrısı hareket bozukluğu gibi durumlarda uygulanır.

Akupunktur tedavisi ise hem yukarıda sayılan durumlarda, hem hormonal bozukluklardan böbrek hastalıklarına hazımsızlık sorunlarına veya baş ağrılarına, gece işemelerinden alerjilere, ruhsal yakınmalara ve bağışıklık sorunlarına değin geniş bir yelpazede yakınma ve hastalıklara uygulanır.

Akupunktur tedavileri hem ağrılı yerlerdeki özel bioaktif noktalara uygulanır.

Kuru iğne tedavileri ağrılı bölgelere ağrıyan yerlere uygulanır.

Akupunktur tedavileri özel eğitim almış sertifikalı akupunktur uzmanları tarafından uygulanabilir.

Kuru iğne tedavisi için sertifikalı eğitim gerekmemektedir.

Akupunktur Her Hastalıkta İşe Yarar Mı?

Akupunktur her türlü hastalığın tedavisi için faydalı olabilir. Kalp hastalıklarından yüksek tansiyona, doğurganlık sorunlarından alerjilere kadar pek çok hastalık günümüzde akupunktur ile tedavi edilmektedir.

Bazı durumlarda faydalarının ortaya çıkması zaman alabilir ancak öyle hallerde bile akupunktur tedavisi vücutta birçok başka dengesizliği düzeltmiş olacaktır.

Çünkü akupunktur esasen vücudun enerjetik dengesini yerine getirir. Hastalığı ise, artık güçlenmiş olan vücut iyileştirecektir. Akupunktur ağrı giderici bir tedaviden daha fazlasıdır>>>

Akupunktur Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Bu tamamen hastanın ve hastalığın özelliklerine  bağlıdır. Tek bir seansta dahi birçok şey birden çözülebilir.

Genelde yeni ortaya çıkmış durumlar çabuk iyileşirken kronik vakalarda iyileşme zaman alır. Kortikosteroidlerin (kortizon) kullanıldığı tedavilerden yeni çıkmış hastalar akupunktur tedavisine geç cevap verirler.

Akupunktur Tedavileri Zarar Verir Mi?

Akupunktur son derecede güvenli bir tedavidir. Hiçbir yan etkisi yoktur.

Kupa tedavisi kas tutulması ve sırt ağrılarında akupunktur noktaları üzerinde uygulanır

Akupunktur Noktaları Görülebilir Mi?

Akupunktur noktalarının yerleri anatomik olarak bellidir ve günümüzde geliştirilen ileri görüntüleme teknikleri sayesinde görüntülenebilmektedir.

İğnesiz Akupunktur Tedavisi Olur Mu?

Akupunktur tedavisinde amaç vücut enerjisinin aktığı görünmez enerji kanallarında zamanla oluşmuş enerji tıkanıklıklarını gidermektir.

Bu kanallarda bulunan yüzlerce biyoaktif noktada (tam olarak 361) meydana gelen tıkanıklıklar buralarda zamanla toksin birikimlerine yol açar. O alanın biyoaktiflik özelliği kaybolur ve enerji oradan geçip yoluna devam edemez olur.

Güçlü ışık ile sağlanan uyarılar akupunktur noktaları üzerinde en az iğne batırmak kadar etkilidir.

Enerjinin önündeki engellerin giderilmesi için iğne de batırılabilir, o noktalara mıknatıslar yerleştirilerek manyetik güçlendirme de yapılabilir, çok zayıf frekanslar veren pedler yapıştırılarak frekans tedavisi yapılabilir.

Akupunktur noktalarını parmak uçlarıyla ovalayıp o noktadaki kan dolaşımını hızlandırarak da enerji akışını yeniden yapılandırmak mümkündür.

Ancak bu işlemlerin enerji akışını kalıcı olarak düzenlemesi için tedaviler gerektiği kadar tekrarlanmalıdır. Bu pekiştirme zamanla biyoaktif noktanın iletkenlik özelliğini yeniden kazanmasını sağlar.

Vakum-masaj yöntemi ile akupunktur noktalarına iğnesiz ozon uygulaması vakumlu steril kupalar ile yapılır

En uzun süreyle etkili olan yöntem ise bu noktalara mikro ozon enjeksiyonları yapmaktır. Ozon o noktada uzun süreli etki oluşturarak daha hızlı ve güçlü bir iyileşme sağlayacaktır.

Vakum-masaj yöntemi ile, iğne batırmaksızın uygulanan ozon tedavisi iğnesiz yöntemler içinde en etkili akupunktur tedavisini oluşturur.