Baş Ağrısı Tedavilerimiz

Baş ağrısı birçok hastalığın belirtisi olarak en yaygın ağrı şikayetidir.

Başta bulunan göz, kulak gibi organlardan, damar vb yapılardan kaynaklanabilir, servikal omurga sorunları gibi boyun hastalıkları yüzünden de olabilir.

iç organ hastalıklarında da görülebilir.

Baş Ağrısı Nedir?

Baş ağrısı, başın belli bir bölgesinde, yüzde, başın yarısında veya tamamında olan bir ağrıdır.

Baş ağrıları başın sadece bir yarısında olduğunda, bu ağrılar Yunanca yarıküre sözcüğünden dönüşen migren adı ile anılır. Migren ayrı bir hastalık değildir, yarım baş ağrısına verilen isimdir. başağrısı ozon tedavisi migren

Baş Ağrısı Sebepleri Nelerdir?

Baş ağrısı çok sayıda sebepten kaynaklanabilir. Bunları kısaca baş-boyun bölgesine ait sebepler, beyin ile ilgili sebepler, ve diğer sebepler olarak gruplayabiliriz.

Baş Ağrısı Yapan Baş-Boyun Hastalıkları

• Yüz ve kafa kemiklerindeki sinüs boşluklarında iltihap olması (sinüzit)
  • Trigeminal sinir kökünde enflamasyona bağlı sinir sıkışması (trigeminal nevralji)
  • Glokom (göz ağrısı ile birlikte)
  • Yüz siniri ağrıları
  • Orta kulak iltihabı
  • Boyun omurlarında servikal instabilite (boynun dengede olmaması)
  • Boyun bölgesinde kas tutulması (stres ve duruş bozukluklarından kaynaklanabilir)
  • Beyin iltihapları (ensefalit, menenjit), Beyin tümörleri
  • Beyin damarlarıyla ilgili hastalıklar (anevrizmalar, beyin AVM (arteriovenöz malformasyonlar), damar yırtılmaları), beyin kanaması, kafa içi hematomlar, kafa içi hipertansiyon, inme)
  • Toksoplazmoz (beyin dokusunda kist oluşturabilir)

Baş Ağrısı Yapan Zehirlenmeler

Zehirlenmeler genellikle gerilim tip baş ağrısına yol açar. Bu tip baş ağrısı başınızın çevresinde sanki onu sıkan bir bant varmış hissi yaratır.

• Karbonmonoksit zehirlenmesi
  • Tarım kimyasalları ve böcek öldürücülerle zehirlenmeler
  • Alkol zehirlenmesi
  • Kurşun zehirlenmesi

Baş Ağrısı Yapan Viral Hastalıklar

• Nezle
  • Grip
  • COViD-19
  • Hepatit

Baş Ağrısı ve Beslenme İlişkisi

• Alkol almak baş ağrısı yapar.
  • Kırmızı şarap ile baş ağrısı çok görülür.
  • Gıda alerjileri baş ağrısı yapabilir.
  • Gıda katkı maddeleri örneğin monosodyum glutamat (çin tuzu) alerjik tepkilerin yanı sıra baş ağrısı da yapar.
  • Susuzluk ve aç kalmak da baş ağrısı sebebidir.

Baş Ağrısı Yapan Diğer Hastalıklar

• Yüksek tansiyon
  • Sinüzit
  • Göz sorunları
  • Orta kulak iltihabı
  • Beyin hastalıkları çoğunlukla baş ağrısı yaparlar
  • Enfeksiyonlarda ateş ile beraber çoğunlukla baş ağrısı da görülür
  • Baş ağrılarının bir kısmı omurga sorunlarından kaynaklanır. Eklem bağlarındaki zayıflık kaslara çok yük binmesine yol açabilir ve bu ağrılar sadece ensede değil, baş bölgesinde de hissedilir.
  • Baş ağrıları damar hastalıklarından, zehirlenme ve alerjilerden ötürü de ortaya çıkabilir.
  • Safra kesesi taşları (migren tipi baş ağrıları ile ilişkili bulunmuşlardır)
  • Karaciğer yorgunluğu (Şiddetli baş ağrısı yapar. Geçmeyen baş ağrılarının büyük çoğunluğu karaciğerden kaynaklanır. Örneğin sirozda bilinç bulanıklığı ve baş ağrısı birlikte görülür. Ama çok daha az ciddi karaciğer sorunlarında daha şiddetli ağrılar görülebilir.)
  • Metabolik sendrom (diyabet, damar hastalıkları, karın bölgesinde yağlanma ve yüksek kan basıncı ile seyreden bu hastalıkta migren tipi baş ağrıları görülür)
  • Uykusuzluk

Omurga Sorunları Nasıl Baş Ağrısı Yapar? baş ağrısı ozon tedavisi akupunktur

Geçirilmiş kazalar ve boyun travmalarından sonra boyun bölgesinde kronik ağrı olabilir. Bu ağrılara baş ağrısı da eşlik edebilir. Bazen boyun ağrısı hiç olmaz ama baş ağrısı ve/veya sırt ağrısı olabilir.

Bu ağrıların sebebi travma sırasında boyun omurlarını destekleyen bağların ve tendonların zarar görmesi, bunu kompanse etmek için boyun kaslarının aşırı kasılmasıdır.

Bu kaslar kafatasının arka bölümüne dek uzandığı için şiddetli baş ağrılarına yol açabilirler.

İnsan başı yaklaşık 5 kg ağırlığındadır. Bu ağırlığı sadece boyun omurları taşır. Omurlar bu işi onları destekleyen bağlar, tendonlar ve kaslar sayesinde yaparlar.

Bağlar ve tendonlar zayıfladığında başın ağırlığını taşımak ve boyun hareketlerini gerçekleştirmek için sürekli kasılma halinde olan kas liflerinde metabolik bozukluklar başlar, tendon ve fasyalarda ağrı uyaranları oluşur.

Baş Ağrısında Uyguladığımız Tedaviler

• Ozon tedavisi
  • Proloterapi
  • Prolozon
  • Detoks tedavileri
  • Alerji tedavileri

Ozon Tedavisinin Baş Ağrısına Olan Etkileri

• Ozon tedavisi ağrı kesicidir. Endorfin düzeylerini arttırır. Endorfinler morfine benzer etkiye sahip ağrı dindirici moleküllerdir, adları da buradan gelir.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirir, enfeksiyonlarda ateş, başağrısı gibi belirtiler hızla yatışır.
  • Kronik kas kasılmalarını iyileştirir, kas tutulmalarına bağlı ağrıları iyileştirir.
  • Kulaktan verilen ozon saniyeler içinde sinüslere ulaşır ve Anti-viral, antibakteriyel ve mantarlara karşı antifungal etkileri ile sinüzite bağlı baş ağrılarını hızla iyileştirir.
  • Ozonun etkisini başlatan en önemli reaksiyonlardan biri ozonun vücudun detoks mekanizmalarını uyarıcı etkisinden kaynaklanır. Baş ağrısındaki olumlu etkilerinin bir sebebi de bu olabilir.
  • Ozon kasılmış damarları gevşetir ve dokulara kan gitmesini sağlar.

Baş ağrısı tedavisinde ozonterapi sebebe yönelik olarak planlanır, alerjik bir durum ya da metabolik bir sorun varsa genellikle kan yoluyla yapılır. Omurga sorunlarında ise lokal tedaviler ön plana geçer.

Ozon Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

• Ozon tedavisi güçlü anti-enflamatuar ve antioksidan etkilere sahiptir. Vücuttaki birçok hastalık sürecine bu mekanizmalar üzerinden müdahale eder.
  • Ozon hücre enerji üretimini artırır. Bu etkileriyle ozon, kronik yorgunluk, kronik ağrılar ve depresif ruh halini tedavinin hemen başlarında düzeltmeye başlar.
  • Ozon tedavisi alerjileri ve alerjik hastalıkları iyileştirebilir.
  • Ozon tedavisi ile hücresel detoks başlar, hücrelerde biriken ağır metal ve kimyasallar vücuttan atılır.

Akupunkturun Baş Ağrısına Olan Etkileri

• Endorfin salınımına yol açarak baş ağrısını giderir. Endorfinler beynin ürettiği ağrı kesicilerdir.
  • Ense-omuz bölgesindeki kas kasılmalarını iyileştirerek gerilim tipi baş ağrılarını giderir.
  • Organ sistemlerini dengeleyerek baş ağrısının altında yatan sebepleri ortadan kaldırır.
  • Vücudumuzun stres yanıtını dengeleyen bir tedavidir. Stresten kaynaklanan baş ağrıları akupunktur tedavisine çok iyi yanıt verir.

>>>Baş ağrılarında stresin rolü ve Akupunktur

Proloterapinin Baş Ağrısına Olan Etkileri

baş ağrısı ozon tedavisi proloterapi

Bağ ve tendonların zayıflamasından kaynaklanan ağrılarda uzun vadeli bir çözüm olarak en uygun tedavi bağ ve tendonları kuvvetlendirmek olacaktır.

Yıpranmış eklem bağları ve tendonlar enjeksiyonla uygulanan besleyici-onarıcı serumlar verilerek kuvvetlendirilir. Bu amaçla uygulanan terapiye proloterapi denir.

Enjeksiyonlar zedelenmiş bağ ve tendonların omurlara tutunma bölgelerine yapılır. Her enjeksiyon seansını bir iyileşme süreci takip eder.

Bağlar-tendonlar kuvvetlendikçe ağrılar ve varsa eşlik eden diğer belirtiler hafifleyerek ortadan kalkar.

Proloterapi eklem bağlarını ve tendonları gençleştirir.

Prolozon İle Baş Ağrısı Tedavisi

Omurganın boyun bölgesinde enflamasyondan kaynaklanan kronik baş ağrılarında, boyun ve sırtta omurga boyunca yapılan mikro ozon enjeksiyonları ağrıya yol açan nedeni kısa sürede ortadan kaldırır.

Detoks Terapileri İle Baş Ağrısı Tedavisi

Günümüzün hastalıklarının çoğunda vücutta toksin birikmesi, biriken toksinlerin atılamaması gibi nedenlerden söz edilmektedir.

Bu toksinler; bakteri toksinleri, ve viral enfeksiyon yan ürünleri, ağır metaller, tarım kimyasalları olabilir.

Bu toksinlerden kurtulmak için ozon tedavisi ve hidrojen terapi etkili bir yöntem olmakla beraber, kısa zamanda çok yol almak için başka yöntemleri de içeren çok yönlü bir detoks protokolü uygulamak gerekebilir.

Örneğin, safra stazı veya safra taşları baş ağrısı ile ilişkisi kanıtlanmış faktörlerdir. Özellikle safra kesesinin iltihaplanması veya safra taşı nedeniyle oluşan krizler sırasında baş ağrısı yaşanabilir.

Safra taşları ancak özel detoks yöntemleriyle giderilebilir: >>>Safra taşlarından kurtulmanın yolu

Alerji Terapileri İle Baş Ağrısı Tedavisi

Alerjiler çok değişik belirtilerle seyredebilirler. Baş ağrısı da bunlardan biridir.

Ağrılar başın tamamına yayılabilir, veya alın ve gözler çevresinde olabilir. Ağrılar bazen de yarım baş ağrısı şeklinde kendini gösterir. Pek çok migren atağı aslında alerjilerden kaynaklanıyor olabilir.

Kesin teşhis için etraflı bir muayene sonrasında size kendi kendinize test etmeniz için bazı önerilerde bulunulabilir, veya kan testleri yapılarak spesifik antikorlarınız test edilebilir.

Tedaviler NAET yöntemi ile alerjilerinizi tamamen ortadan kaldırarak yapılabilir, veya baş ağrınıza yol açan neden tespit edildikten sonra siz bu maddeden kaçınarak alerjik reaksiyonlarınızı yönetebilirsiniz.

Diğer Ağrı Tedavilerimiz ->> Diatermi; Hidrojen Terapi; Akupunktur

Baş ağrısı çeşitleri nelerdir?

Baş ağrıları başın hangi bölümlerinde ortaya çıktığına göre sınıflanabilir: Başın tepesinde ağrı (hipertansiyon ağrısı), Gerilim tipi başağrısı, Küme başağrısı, Yarım başağrısı (migren), Sinüzit ağrısı gibi.

Başın hangi bölgesi neden ağrır?

Başın tepesi karaciğer yorgunluğunda ve hipertansiyonda, başın arkası servikal omurga sorunlarında ağrır. Alın ve göz ağrıları genellikle sinüzitten, zonklayıcı şakak ağrıları glokomdan, şimşek çakması gibi şakak ağrıları çene ekleminden geçen sinirin viral enflamasyonundan, kafatasının yanlarındaki şimşek çakması gibi batıcı ağrılar safra yollarından kaynaklanır. Alerjilerden kaynaklanan ağrılar birkaç baş bölgesinde birden görülürken viral enfeksiyonlarda başın tamamı ağrır.

Çok sık baş ağrısı neden olur?

Çok sık başağrısı çekmek kronik bir hastalığa işarettir.

Baş ağrısı nasıl geçer?

Baş ağrısından kurtulmak için önce doğru teşhis gereklidir.

Baş ağrısı önemli bir hastalığın habercisi olabilir.

Kronik baş ağrınız varsa teşhis için gecikmeden harekete geçmenizde fayda vardır.

Kliniğimiz bir fonksiyonel tıp teşhis ve tedavi kliniğidir. Hastalıklarınız bütünsel tıp yaklaşımıyla ele alınır. Tedaviler bireyseldir. Sizin şikayetlerinize, sağlık durumunuza göre özel tedavi programı belirlenir.

Baş ağrılarınızın sebebi teşhis edildikten sonra nedene yönelik tedavi yaklaşımlarıyla sizi kısa zamanda ağrılarınızdan kurtarabiliriz.

Fonksiyonel Tıp