Bilişsel Yaşlanma ve Ozon Tedavisi

Demans ve Alzheimer Hastalığı

Bilişsel yaşlanma ya da zihinsel yaşlanma, ortalama yaşam süresi uzadıkça giderek daha çok kişide görülen, yaşam kalitesini bozarak bireyi üretkenlikten alıkoyan, sosyal ilişkilerini kısıtlayan ve yaşamdan zevk almasını engelleyen bir durumdur.

Zihinsel yaşlanmada kavramsal akıl yürütme, hafıza ve işlem hızı gibi yetenekler zamanla kademeli olarak azalır.

Bunama (demans) bilişsel yaşlanma, başka bir deyişle süreçleri sonucunda gelişir.

Bilişsel Yaşlanma Nedir?

Zihinsel yaşlanma, hem fiziksel yaşlanmanın hem de bilişsel bozulmanın sonucu olarak Alzheimer hastalığı veya başka bir demans (bunama) tanısı olmayan yaşlı erişkinlerde görülen bir sendromdur.

Zihinsel yaşlanma, bunama riski taşıması bakımından derhal tedavi edilmesi gereken bir durumdur.

Bilişsel Yaşlanma Hangi Hastalıklarda Görülür

Bir beyin hastalığı olmaksızın da görülebilen bilişsel yaşlanma aşağıdaki hastalıklarda sık görülür:

• Alzheimer hastalığı
  • Lewy cisimciği hastalığı
  • Parkinson hastalığı
  • Frontotemporal dejenerasyon (beynin ön ve yan lobundaki sinir hücrelerinin hasarı ve kaybı)

Bilişsel Yaşlanmanın Belirtileri Nelerdir?

Bellek sorunları, düşünme ve diğer beyin süreçlerinde zorluk çekmek, odaklanma sorunları bilişsel yaşlanmanın belirtileri olarak kabul edilmektedir. Bu zorluklar belirtileri yaşayan kişiler tarafından şu sözcüklerle tarif edilmektedir:

Unutkanlık, dalgınlık, algı zayıflaması, sersemlik hissi, dikkat dağınıklığı, anlık unutma, uzun cümle kuramamak, karar verememek, hesap yapamamak, plan yapamamak…

Yaşlanmada Bilişsel Zayıflamanın İlk Belirtileri Nelerdir?

• Unutkanlık sıklaşır
  • Randevular veya sosyal katılımlar gibi önemli olayları unutursunuz
  • Düşünürken veya konuşurken konudan uzaklaşır, sonra da nerede kaldığınızı unutursunuz
  • Kitap okurken ya da film izlerken birden okumayı/izlemeyi bıraktığınızı fark edersiniz
  • Kararlar verirken, bir işi halletmek için yapacaklarını sırasıyla planlarken veya talimatları okurken bu size giderek daha zor gelmeye başlar
  • Tanıdığınız bir yerde olmanıza rağmen yolunuzu zor bulursunuz
  • Kararlarınızı düşünüp taşınarak sağduyu ile değil, anlık tepkiler olarak ifade edersiniz
  • Aileniz ve arkadaşlarınız bu değişikliklerin farkına varır
  • Aynı zamanda şu belirtilere de sahip olabilirsiniz:
    • Depresyon
    • Sinirlilik ve öfke/saldırganlık
    • Endişe
    • Eskiden yapmayı sevdiğiniz şeylere karşı ilgisizlik

Bilişsel Yaşlanmada Tahlillerde Neler Görülür?

Yaşlılıkta bilişsel zayıflık, vücutta aşağıdaki süreçlerle seyreder:

• Yüksek enflamasyon
  • Yüksek oksidatif süreçler
  • Endokrin (hormonal) değişiklikler
  • Metabolik değişiklikler
  • Mitokondri fonksiyon bozuklukları
  • Doku yenilenme süreçlerinde yavaşlama

Ozon Terapi bilişsel yaşlanmada en etkili tedavi olanakları sunar

Bilişsel Yaşlanma En Çok Hangi Hastalıklarla Beraber Görülür?

Zihinsel yaşlanmanın başlangıç yaşı kişiye göre değişebilmektedir. Bunu etkileyen faktörler en çok beslenme ile ilişkili bulunmuştur.

Zihinsel yaşlanma çoğunlukla aşağıdaki durumlarda görülür:

• İnsülin direnci ve obezite
  • Şeker hastalığı
  • Karaciğer yağlanması
  • Zayıf bağışıklık

Bilişsel Yaşlanmanın Tedavisi Var Mı?

Halen birkaç tedavi mevcut olmasına rağmen, yeterli etkinlik elde edilememiştir. Ayrıca maliyetlerle ilgili zorluklar devam etmektedir.

Çok sayıda bilimsel kanıt, hastalık süreçlerinde ozon tedavisinin çeşitli tedavi edici özelliklerini desteklemektedir.

Bilişsel Yaşlanma Geri Döner mi?

Beyin plastiktir. Başka bir deyişle yaşla küçülen beynin küçülmesini durdurmak, hatta geri döndürmek mümkündür.

Ancak bu iyileşme süreci sadece zihinsel egzersizlerle yürütülecek bir süreç değildir. Zira zihinsel yaşlanma her zaman fiziksel yaşlanmaya paralel ilerlemektedir.

Bu nedenle çözüm zihinsel değil bedensel tedavi yaklaşımlarında aranmalıdır.

Ozon Tedavisi Bilişsel Yaşlanmada Etkili Midir?

Son on yılda, bilişsel yaşlılık konusu bilim camiasında büyük ilgi gördü. En iyi tedavi modeli için en olası sebepler araştırılıyor. Şimdilik bilinen, bilişsel yaşlılık veya bilişsel zayıflığın, çok faktörlü bir nedensel zeminde geliştiği.

Ozon, bilişsel yaşlanmayı hazırlayan sebepler olarak görülen bağışıklık, enflamatuar, oksidatif, metabolik, endokrin, mikrobiyota ve rejeneratif süreçlerin tümünü modüle ettiği bilinen bir moleküldür.

Ozonun zihinsel yaşlanmadaki etkilerini araştıran bir bilimsel yayın okumak isterseniz: Bilişsel yaşlanmada moleküler mekanizmalar: Ozon tedavisi için potansiyel terapötik hedefler

Ozon: Yaşlanma ve nörodejeneratif bozukluklarda potansiyel yeni strateji olarak antioksidan özelliğe sahip doğal bir biyoaktif molekül

Ozon Bilişsel Yaşlanmada Nasıl Etki Gösterir

Ozon tedavisi anti-enflamatuar, antioksidan, rejeneratif (yenileyici) ve anti-patojen (bakteri-mantar ve virüslerle mücadele) özelliklerine dayanan bir tedavidir.

Bu sayılan etkilerin tümü de zihinsel yaşlanmada bozulduğu bilinen alanlara yöneliktir.

Zihinsel yaşlanmanın olası sebepleriyle ilgili teoriler arasında beyindeki viral yayılma da bulunmaktadır. COViD-19 pandemisi boyunca, hastalığı geçirenlerin bir kısmında bilişsel yaşlanmanın hızlanması da bunu kanıtlar gibidir.

Ozon bağışıklığı güçlendirici etkileri nedeniyle  güçlü bir anti-viral ajandır ve zihinsel yaşlanma süreçlerindeki olumlu etkisi buna da bağlı olabilir.

Ozon Bilişsel Yaşlanmada Tek Başına Yeterli Midir?

Ozon tedavisi bilimsel bir tedavidir ve çok sayıda bilimsel kanıt, hastalık süreçlerinde ozonun çeşitli tedavi edici özelliklerini desteklemektedir.

Ozon bilişsel yaşlanmada etkili görünmektedir. Yine de, bilişsel yaşlanmanın altında yatan nedenlere yönelik bütün iyileşmeyi sadece ozondan beklemek yanlış olur.

Bazen hızlı ilerleyebilen bu bozulmanın önünü almak ve aynı hızla geri döndürmek için tedavi çok bileşenli bir yaklaşımla ele alınmalıdır.

Ozon tedavisi paralelinde sürecin metabolik boyutlarını düzenlemek için beslenme yönetimi gibi, vitamin ve iz elementler gibi çeşitli destekler de düşünülmelidir.

Ozon tedavisi, frontal korteksdeki nörodejeneratif değişiklikleri düzeltir. Mehi 2020

Hidrojen soluma tedavisi de beyin hücrelerini koruduğu bilinen bir tedavidir ve sadece koruyucu değil, bir tedavi olarak da ozon terapi ile kombine edilmesinde fayda vardır.

Daha fazla içerik ve bilgi için -> Beyin Hastalıklarında Tedavilerimiz